יום רביעי, 14 בספטמבר 2011

אם בארזים נפלה שלהבת

מה לעזאזל קרה לג'סיקה סתאם? לא יודעת אם זה הבלונד הזה או איזושהי טעות בוטוקס או שהיא באמת הזדקנה, הבחורה רק בת 26 למען השם ונראית כאילו מי יודע מה עבר עליה.

ככה בדיוק אני זוכרת אותה, לפני שנראתה כמו בת 45 שנראית ממש טוב. אחח… אף אחד כבר לא 'פרש' היום, גם לא דוגמניות בנות 26, אפילו לא ג'סיקה ובטח לא אני.

אני תוהה אם כולנו לא לוקות בעצם ב"סינדרום עולם אכזר", שזה מושג שמתאר תופעה שנפוצה אצל ילדים שהם צופים כבדים של תוכניות אלימות בטלוויזיה. מה שקורה להם זה שהם מפנימים כל כך טוב את ה"מציאות" הטלוויזיונית האלימה (מסתבר שאנחנו חשופים בטלוויזיה לפי 10 מקרי אלימות מאשר במציאות) עד שהם בטוחים שהעולם הוא באמת מקום איום ונורא. ההשלכות של התופעה הזאת מתבטאות בפחד ותחושת איום תמידית. טוב, לא שיצא לי להכיר מישהו שסובל מהסינדרום הזה (בכל זאת, צריך להיות ממש פרנואיד בשביל לחשוב שמישהו יתקוף אותך על המדרכה בקיבוץ), מצד שני, אני דווקא מכירה המון בחורות שמגיבות לא טוב לקמטים. ההשערה שלי היא שאנחנו מותקפות באופן תדיר במגזינים וגם ברחוב בנשים שהזדרזו לעשות בוטוקס עם הקמט הראשון שיצא להן ושקמטים הופכים להיות פחות ופחות לגיטימיים. זה מתחיל במדיה ובפרסומות ואח"כ על שחקניות ודוגמניות ובסוף מגיע תורנו, לישר קו או משהו כזה. ותופעת הלוואי של כל זה היא, כמו אצל ילדים שבטוחים שהעולם הוא מקום אלים, שנשים בטוחות שעוד שנייה מישהו דופק להן את המסמר האחרון בארון.

איי קודנט הלפ באט וונדר… האם אנחנו סוסות מתות או קורבנות חיות?

3 תגובות:

  1. ואולי סתם מדובר ביותר מדי מייקאפ (בהיר מדי) בשילוב עם קימוט מצח בנגוריוני שלא מחמיא לאף אחת ואחד?

    השבמחק