יום שני, 29 במרץ 2010

freedom, i won't let you down

2

כולם עכשיו בהכנות לחג ואני מול המחשב. כולם טורחים ומסדרים ומבשלים וקונים מתנות, ואני עם עצמי. כאילו כלום מזה לא נוגע לי. אני מוצאת את זה די מעניין שדווקא בחג שמקדש את ערך החופש יותר מכל האחרים, אנחנו כל כך מתאמצים להיות "בסדר". להיות נחמדים, לשאול אם צריך עזרה, לענות על שאלות, לעטות פסאדה "נורמאלית". למה לא עושים בחג הזה אאוטינג למי שאנחנו באמת? למה זה לא מספיק טוב? ממה אנחנו מפחדים? אנחנו מוקפים באיסורים ובמגבלות ובנורמות חברתיות שצריך לחבק. אנחנו צריכים להיות נשואים (לפחות פעם אחת), ולהביא ילדים, ולהניק אותם, ואנחנו צריכים עבודה טובה ולשלם מיסים, ולהיות נחמדים לבוס שלנו, ולהגיד שהיה לנו טעים ונעים, אנחנו צריכים להבין איפה אנחנו חיים ואיך העולם הזה עובד, להיות מלאי תובנות. אנחנו צריכים להתבגר ולחשוב עשר צעדים קדימה. אנחנו צריכים להצליח. כמה חופשיים אנחנו באמת? אבל זה עוד כלום. כמה אנחנו מרגישים חופשיים להרגיש? כמה חופשיים להגיד את זה? כמה אנחנו חופשיים להיות מי שאנחנו? ופה כנראה טמון העניין. זה החופש האמיתי. אם אתה רוצה להתעלות מעל איזשהן מגבלות, אתה צריך קודם כל להתגבר על אלו שהטלת על עצמך. על מה שחשבת שאסור לך להרגיש, על מה שחשבת שאסור לך לדבר עליו, על כל מה שגורם לך לאי נוחות ולמבוכה, כל מה שמשתק אותך. בסופו של יום, המלחמות הכי קשות שלך הן עם עצמך. חופש אמיתי זה לדעת מתי להלחם ומתי לעזוב את זה. חופש אמיתי זה להיות בסדר גמור עם מי שאתה. זה כרטיס הטיסה שלך. והוא בכיוון אחד.

חג חירות שמח!

צילום: ענבל אביזמר

10 תגובות:

  1. freedom and to be free... so simple... let the mind fly! and the door will open

    השבמחק
  2. את גדולה!!!

    השבמחק
  3. יפה אמרת עינבי...

    I am the master of my fate, I am the captain of my soul...

    השבמחק
  4. עינבי הטובה והיקרה! שנזכה כולנו בע"ה ובעזרתנו להיות בני חורין בגוף ובנפש...

    השבמחק
  5. ...וכמעט שכחתי- כמו שאת זה הכי טוב שיש!

    השבמחק
  6. עינבי העניין הוא להרגיש בנוחלהיות פחות בסדר ליד כל האנשים הבסדר.
    בפחות בסדר יש הרבה יותר עניין.

    השבמחק
  7. חג החירות שלי השנה הוא דווקא בסימן הפוך לגמרי. אחרי הצעת נישואין, אני לא רואה כאן איפה יש עוד מקום לחירות.
    סתאאאם, אני צוחקת. אין מאושרת ממני. החג הזה באמת שאני מאושרת ושמחה יותר מכל חג אחר בעולם!
    החופש שלי זה משהו שלא אוותר עליו תמורת שום הון שבעולם, וגם בזוגיות חופש זה דבר נפלא. צריך לדעת לתמרן בין השניים ואז הכל מסתדר :)
    חג שמח!
    שרונה

    השבמחק
  8. תודה לכל המגיבים! אתם בסדר אתם... :)
    ושרונה בייב, המון מזל טוב! ושלא תלחץ לך הטבעת אפ'פעם!

    השבמחק
  9. חג חירות שמח! ריגשת אותי... :)

    השבמחק